Als technici, ingenieurs of ondernemers zelf hun opdrachten moeten binnenhalen, gaat het vaak mis.
Niet omdat ze hun vak niet verstaan, maar omdat ze hun klanten niet duidelijk kunnen uitleggen waarom ze juist bij hen moeten zijn.
Wanneer je in een verkoopgesprekken niet in staat om jezelf te onderscheiden van andere aanbieders, komt er geen vervolggesprek. Laat staan een opdracht.

Wat jou onderscheid en bijzonder maakt?
Grote kans dat je dat zelf niet ziet. Het is namelijk je blinde vlek.
Je blinde vlek heet niet voor niets je blinde vlek, je ben zelf blind voor wat jou uniek maakt en jij je klanten te beiden hebt. En omdat je het niet benoemd, weten je klanten het ook niet.
Dat wat jij heel logisch, vanzelfsprekend en normaal vindt, is precies wat klanten bijzonder aan je vinden en waarderen.
Hoe ontdek je jouw blinde vlek?
💡 Let eens op wanneer je denkt; ”Dat is toch logisch!”. Iedere keer als je dit denkt, heb je jouw blinde vlek te pakken.
💡 Je kan ook enkele familieleden, goede collega’s of goede vrienden vragen wat zij zo bijzonder aan je vinden.
Ja, dat is raar!
Je bent namelijk gewent om wat ze je vertellen heel vanzelfsprekend te vinden. Sta open voor wat ze over je zeggen en negeer dat stemmetje in je hoofd.
Met wat ze jou vertellen, heb je goud in handen.
Wil je jouw blinde vlek ontdekken en leren hoe je deze inzet om meer opdrachten binnen te halen?
Plan dan een gratis en vrijblijvende kennismaking.