Een continue stroom van voorspelbare omzet

Een succesvol verkoopproces dat past bij jou en je bedrijf

In dit boek ontdek je:

  • Een duidelijke structuur om nieuwe klanten naar binnen te halen
  • Welke valkuilen je in je verkoopproces wilt vermijden
  • Wat de essentiële vragen zijn om snel tot de klantvraag te komen
  • Hoe jij je onderscheidt van je concurrenten
  • De grootste saboteur van je verkoopsucces
  • Hoe je een goed verkoopgesprek voert
  • Snel de behoefte van je klant te achterhalen
  • Welke klanten nooit bij je afnemen
  • Een bewezen aanpak voor een continue stroom van voorspelbare opdrachten
Boek in 10 stappen succesvol verkopen voor technici

'Great sales people don’t always do different things.

They just do things differently.'

Brandon Bornancin

Iedereen die betrokken is bij de verkoop herkent de stappen die Peter Kalishoek in zijn boek beschrijft. Peter neemt je mee en weet in iedere stap de spijker raak te slaan.

Praktische tips volgen elkaar op. Het boek geeft je richting om sales op een goede manier op te pakken en brengt het plezier dat bij verkopen hoort!

‘In 10 stappen succesvol verkopen’ is een praktisch stappenplan. Een aanrader voor iedereen die betrokken is bij de verkoop van diensten en producten!’

Gertjan Vermaas – Directeur Eigenaar Machine Design B.V.

In dit boek ontdek je de fijne kneepjes van verkopen van een vakman met ruim 35 jaar praktijkervaring die verkopen in de techniek zelf met vallen en opstaan geleerd heeft. En dat merk je. De praktische stappen uit Peters boek hebben me geholpen om effectief te verkopen.

Het verkopen gaat nu natuurlijker, op een manier die bij mij past, met meer succes.’

Drs. Carina van Reeven RC – Directeur en eigenaar Shared Service Gids

Een succesvol verkoopproces dat past bij jou en je bedrijf

Succesvol verkopen voor technici

In de ruim 35 jaar als commercieel Ingenieur heb ik met vallen en opstaan ondervonden wat in de verkoop van technische producten en diensten werkt en wat niet. Ik heb mezelf aangeleerd om met zo min mogelijk moeite nieuwe omzet binnen te halen om zo mijn doelstellingen te halen.

Deze kennis, die ik nooit in verkooptrainingen of cursussen heb geleerd, deel ik met je in dit boek.

De inhoud van dit boek hebben anderen en mij geholpen succesvol te verkopen.

Inhoud

Stap 1   – Oogst wat je denkt

Stap 2   – Begin met kiezen

Stap 3   – Bepaal je optimale propositie

Stap 4   – Vertaal je eigenschappen en kenmerken naar voordelen voor je klant

Stap 5   – Bepaal je waarde

Stap 6   – Structureer je verkoopproces

Stap 7   – Dans in je verkoopgesprek

Stap 8   – Blijf jezelf ontwikkelen

Stap 9   – Koester je relaties

Stap 10 – Profiteer van de ontwikkelingen

 

Bij dit boek hoort een Toolkit. Deze Toolkit Succesvol Verkopen is speciaal gemaakt voor de lezers van dit boek en bevat handig gereedschap gekoppeld aan de stappen.

 

Voorkom met dit boek de veelvoorkomende, onnodige en kostbare valkuilen. Zo krijg je meer ruimte en vrijheid voor wat jij het liefste doet.

Je missie als verkoper bepaald hoe je omgaat met je klanten. Het is de basis van je keuzes en beloftes aan je klant.

Met je missie heb je je unieke en persoonlijke stijl van verkopen waarmee jij je onderscheidt en succesvol bent.

Kiezen voor je meest ideale klanten die jouw toegevoegde waarde herkennen en erkennen. 

Je trekt met je persoonlijke aanpak deze ideale klanten aan.

Dit maakt verkopen leuk en kost minder tijd. Je houdt meer tijd over voor wat jij belangrijk vindt.

Maak maximaal gebruik van de beperkte aandacht van je klant.

Praat in opbrengsten en voordelen van je oplossing voor je klant.

Stel de juiste vragen om snel tot de kern van de klantvraag te komen.

Verkopen is een proces dat heel geschikt is om te structureren.

Je omzet is voorspelbaar en je bespaart tijd.

Dit geeft jou financiële rust, zekerheid én meer tijd.

Een succesvol verkoopproces dat past bij jou en je bedrijf

'Als je iets niet eenvoudig kunt uitleggen, begrijp je het zelf nog niet goed genoeg.’ (Albert Einstein)

Na het lezen, herhalen en vooral oefenen met dit boek begrijp jij het ook.

Een echte aanrader, Hands-on.’

Raymond Scheurkogel – Experienced Business and Engineering Manager bij Modis Engineering

'Ik zal altijd kiezen voor een lui persoon om de klus te klaren, omdat hij of zij zal zoeken naar de makkelijkste manier om het aan te pakken.'

Bill Gates

Foto Peter Kalishoek

Je verkoop, je klanten en omzet zijn dé belangrijkste randvoorwaarden voor het realiseren van je dromen en doelen. Je zult je verkoop dus goed op orde moeten hebben.

In dit boek deel ik mijn kennis die essentieel is om succesvol te verkopen. Kennis die ik nooit in verkooptrainingen of cursussen heb geleerd. Met dit boek bespaar ik je mijn kostbare fouten, zodat jij niet het wiel opnieuw hoeft uit te vinden.

Je hoeft maar enkele logische en voor de hand liggende zaken aan te passen om het succesvol verkopen onder de knie te krijgen.

 

Ik ben commercieel Ingenieur en ruim 35 jaar met veel plezier werkzaam in de verkoop van technische producten en diensten. Het verkoop vak heb Ik geleerd met vallen en opstaan. Zo heb ik ondervonden wat werkt en wat niet.

 

Uit eigen ervaring ken ik dan ook het effect van mijn overtuigingen en innerlijke criticus op mijn verkoopresultaten en heb ik het positieve verschil van coaching ondervonden. Ik leer nog dagelijks en heb als technisch verkoper veel profijt van de stappen die ik in dit boek beschrijf.

 

Inhoudsdeskundige collega’s en mensen waarmee ik samenwerk, zien me niet als een doorsnee verkoper. Ik verkoop op een andere manier. Op een manier die bij mij past en daarom ben ik succesvol.

 

Dit kan jij ook! Hoe jij ook succesvol verkoopt op een manier die bij jou past, ontdek je in mijn boek.

In iedere techneut schuilt een succesvolle verkoper

Een succesvol verkoopproces dat past bij jou en je bedrijf